Strigate, lacrimi, urlete…:-) by Mélanie

Uneori, viata ne pune-n situatii sau circumstantze stranii, exceptionale, când n-aveam de ales si trebuie sa “trisam” sau sa ne prefacem pentru o cauza nobila… :-) Da, mi s-a întâmplat de câteva ori si chiar recent, onorata instantza! :-)

E. o prietena de la Nantes, în trecere spre Coasta de Azur, m-a invitat ieri la un resto pescaresc (re)cunoscut aici, situat de-alungul Canalului du Midi. Bun! Comandam, apoi discutam multe “verzi” si mai putine “uscate”, glumim si ne tachinam, ni se serveste aperitivul. Ne dam vesti si ne punem la curent reciproc despre prieteni comuni, asteptând restu’… La masa vecina, o tipa cu o fetita de 4 ani-max formau un cuplu complice, alaturi de bunica. Copila nu parea sa aprecieze compania adultilor, ceea ce se întelegea la frageda-i vârsta. Statea sudata, lipita de mama-sa, care avea o figura zâmbitoare, vesela. Dar ceva “bizarre” se petrecea cu ele: când mama zâmbea sau râdea, fiica-sa plângea-n hohote si urla! :D Am încercat sa-i zâmbim, sa-i vorbim “copilareste”, întrebând-o daca asteapta desertul cu “promisiunea” ca sigur va fi delicios! Pentru câteva minute, s-a calmat si-o tacere(relativa!) s-a asternut… :-) Ospatarul soseste cu tava de “poisson&fruits de mer”, garnisit de legume si-o depune în mijlocul mesei… Tunete, fulgere, furtuna de urlete si potop de plânsete(rima voluntara!) s-au dezlantuit asupra copilei, ca si cum Canal-u’ du Midi ar fi debordat! :D Striga, batea din picioare si se tavalea pe jos, de paharele de pe masa s-au rasturnat, provocând mânia mamei, incapabila s-o linisteasca si jena celor din jur! Bunica propune sa-si scurteze prânzul si sa-si plimbe nepoata urlatoare(sic!) de-alungul aleelor din fatza restaurantului, când auzim o voce feminina sarcastica venind de la o alta masa, directionata spre mama si bunica:”când vezi si-auzi copii ca asta, chiar ca regreti legalizarea IVG-ului(intervention volontaire de grossesse=avortului)!”

Aceasta fraza oribila ne-a socat, stupefiat urechile si ne-a lasat “bouche-bée”-interzisi pe toti… Cum e posibil ca unii/unele sa fie atât de lipsiti de tolerantza, de omenie, de cel mai elementar bun-simtz?! Daca nu-s parinti, n-au fost copii înainte de-a deveni adulti? E. n-a rezistat si-a replicat spre acea “specimena”(între 45-50 ani!) cu:”putain, bordel de merde, cum poti sa scuipi, sa vomiti din tine asa-ceva?! Se vede ca n-ai copii si nici n-o sa ai vreodata! Ai uitat c-ai fost si tu copil?!” Mama s-a ridicat, cu ochii umezi, a împins scaunul, a urmat-o pe bunica si fiica-i care continua sa plânga… Linistea s-a asternut în tot restaurantul, ca dupa o explozie nucleara, de parca toti ne uitam spre noru’-ciuperca, asteptând sa se împrastie, sa dispara, pentru a reveni la atmosfera dinaintea izbucnirii “ostilitatilor”. Ne gândeam ca indulgentza, generozitatea sufleteasca, rabdarea si amabilitatea sunt gratuite… Ca si constiintza: o ai ori ba! Ne-am reluat furculitzele si ne-am terminat prânzul; E. s-a delectat cu-acelasi desert preferat: para-Willimas învelita-n ciocolata neagra lichida(caldutza) si ne-am continuat conversatia acolo unde o lasasem înainte de-acest “incident”. Azi, acum îmi repet ca indiferent de situatii, circumstantze si experientze negative, memoria noastra selectiva e capabila si programata sa le-arunce definitiv în groapa uitarii… Ne-am despartit ca si cum am fi luat un prânz obisnuit, de la început la sfârsit, E. mi-a telefonat sa-mi confirme c-a “debarcase” cu bine la Antibes si mi-a zis mucalit:”data-viitoare te-invit la un resto interzis copiilor!…” :-)
- – -

8 thoughts on “Strigate, lacrimi, urlete…:-) by Mélanie

    • :-) =)) :D “dommage que l’IVG n’a pas été légalisé avant que ta mère te mette bas et que ton père haïssait les capotes et les gosses!” :-) =))
      - – -
      precizare: mettre bas=a fata; accoucher=a naste… :-)
      les gosses=les enfants(copiii) în limbaj familiar, dar… în Québec attention: înseamna “testicole”… :D =))

  1. :)))…melanie, daca tu ai ascendent in leu eu chiar sunt leoaica..si ca zodie, si la figurat dar cateodata si la propriu!
    …eu cred ca rasturnam tot restaurantul cu fundul in sus de nervi…la mine este totul pana la copii si la animale…sa nu te pui cu mine:)…iar cand nesimtirea depaseste orice inchipuire ma fac foc si para cu ciocolata neagra:)))))

    • @Andreotti, votre majesté, te cred… :-)

      mes hommages, “leu-dublu”, la reine des bêtes… :-)

      Stii ca ascendentul contureaza personalitatea noastra, mai mult decât zodia nasterii… desi sunt “capricoarna”, ultima ta fraza-far mi se potriveste, également: cu coarnele-’nainte, à la guerre, comme à la guerre! :-) =)) Sau:”if you’re lookin’ for trouble, you’ve come to the right place!” :D =))

      • doamne, melanie!!!…suntem rele, rele!!!!!!…asa sunt si eu…razboinica pana la moarte!!!!…niciodata fara motiv dar sincer, nu-ti doresti sa-mi dai!!!…sunt si intelegatoare dar pana la un moment dat!…fie esti nesimtit maxim, fie s-a intamplat ceva la modul repetat…altminteri, sunt mielusel!:))))))))))

      • @Andreotti… :-) =)) Alter-ego scrie pe noi… :-) Se pare ca avem 7-8 “copii” quasi-identice… :-)

        à propos de “mielusel”, o persoana draga(RIP) ma alinta cu “mielu’ meu”… :-)

  2. Hi Melanie 1
    Mama fetitei a fost extrem de toleranta cu tipa aia ! Eu, daca eram in locul ei, cred ca-i turnam tava aia cu “poisson&fruit de mer” cu legume cu tot in cap !

    • @Mircea, de-ai sti ce m-am retinut si abtinut… :-)

      Prietena mea e franceza-bretona, mama a 3 baieti, are origini celte si vikinge, stii ca astia erau cruzi si “sângerosi” rau… :D

      De-acord cu tine! :-) Când si daca-i vorba de copii, nimeni si nimic nu ma pot opri: am ascendent-leu(leoaica! :-) ), capabila sa “sfâsii” orice-n calea mea, de nici maria-sa leu, regele animalelor(sanchi!) nu-i în stare! :D

Comments are closed.