Dreptatea, armonia si echilibrul exista! :-)

Iata dovada concreta ca o zi poate începe “rau”, dar… se (va) termina dincolo de bine, chiar daca:”socoteala(planu’) d-acas’ nu se potriveste cu cea/cel din târg(sau vice-versa!)” :-)

Azi-dimineata, pe la 7h la prima cafea pe terasa, îmi ciulesc urechile spre radio si ceea ce aflu ma “cutremura”, încât îmi vine sa ma bag din nou sub cearsaf! Vesti oribile: canibalism, neo-nazisti, politicieni mincinosi(pleonasm?!), somaj urias în USA(merci, “veni, vidi” la fatza locului!), ceea ce dezorienteaza bursele din toate metropolele planetei, boys’-bands-urile revin, etc si-apoi… la météo. Dupa 30-32°C toata saptamâna, weekendul se anunta catastrofic! pai se putea sa fie altfel?! :D La ora-asta e deja placut si cer far’ de nori! Planuisem o fuga pân’ la Mediterana(1h1/2-drive!), chiar daca temperatura apei nu atinge 28°C ca-n Florida! :-) Auzi la ei:”vreme furtunoasa începând de azi, sâmbata, brutala scadere a temperaturilor actuale pâna duminica seara! Soarele se va reîntoarce în regiunea noastra LUNI!” Mi-am zis sorbindu-mi încet cafeaua neagra:”quelle injustice! câta nedreptate…!” O sa telefonez la CNRM-Toulouse(Centre National de Recherches Météorologiques) si-o sa ma “plâng”! :D

Mi-am terminat cafeaua, am pus cana pe masa din gradina, am privit din nou cerul (înca) azur, am ascultat “melodii pasaresti” în stereo: vrabii, gugustuci si mierle care zburau de la un pom la altu’, în acea liniste matinala, am cules câteva fire de lavanda îmbobocita si rosmarin deja înflorit pe care le-am “respirat”, desi-s “alergice”! În acele momente, am simtit ca exista totusi o dreptate: cea a echilibrului si-a armoniei naturale… Plimbându-ma prin gradina, am zarit norisori delicati, inofensivi ce se “îngramadeau” pe bolta cereasca încet, dar sigur. Am revenit pe terasa, unde mi-am stors 2 portocale si-un “gref”, am deschis primul email, de la M.R., prietena franceza cunoscuta la Houston(M. a petrecut doar un an la “Boeing“), care locuieste la nici 10′-drive satu’ meu, L. fiul ei cel mare mi-a fost elev acolo… Mica-i lumea! M. e poliglota, vorbeste rusa si serbo-croata, îsi începe mereu mesajele cu:”Maia padruga Melania”! :-) Cel de azi e o “invitatie la cina-BBQ în jurul piscinei, diseara pe la 19h30′, O.K.? Chiar daca va ploua, ne vom muta în véranda! RSVP=répondez, s’il vous plaît!” I-am raspuns “afirmativ, merci, cu placere si cu… champagne! Bisous et à ce soir!” :-)

O zi noroasa ce sa va termina cu o seara amicala, vesela, muzicala, cu imagini si povesti despre… Houston si Florida, of course! Yep, a bad morning(day) often turns into an excellent evening(or night!)… :-)

8 thoughts on “Dreptatea, armonia si echilibrul exista! :-)

  1. ce să mai zic? la noi plouă de o lună… abia de ieri a venit soarele și la noi :) sănătoși să fim!

    • @Géo, bonjour! :-) Ploua marunt, neîncetat de azi-dimineata si sunt 16°C-fix, cum au anuntat ieri! :D Ce “cadou” pentru “ziua mamei”(la fête des mères), arde-i-ai soarilii floridian pe toti! :-) =))
      Sanatate si-o saptamâna însorita! :-)

  2. UUUF, Mediterana. Am vazut poze de la mare din zona aia, mi se pare ceva de vis. :)

    • @Ancuta, ti se pare bine de tot… :-)

      Dupa cei 5 ani la Houston, am avut de ales: back to Toulouse sau ESTEC(The European Space Research and Technology Centre)-ESA(European Space Agency), la 40kms de Amsterdam, unde salariile ar fi fost(sunt!) “mirobolante”, plus scutiti de impozite… :D Dar calitatea vietii d-aci e superioara din toate pdv, asa ca n-am ezitat o secunda! Dovada: multi olandezi îsi petrec vara în regiunea noastra, unde ajung uneori via Canal du Midi, cu propria ambarcatiune, ba unii s-au si mutat definitiv… :-) O zicala olandeza sustine ca “toti avem doua patrii: a noastra si Franta!” Si-o expresie verbala ce spune tot:”a trai ca un zeu în Franta!” :-)

      • un bun prieten si-a gasit jobul pe care si l-a dorit o viata: profesor. (uni) Dar jobul asta era in Olanda. A plecat de acolo oripilat dupa numai 1 an. Ma rog, nu stiu cit adevar era in spusele lui, dar descrierile erau groaznice :)

      • @Rata… amicul tau e român? Caci prof la “Lycée français” e super-O.K. ! :-) Olanda cea plata e interesanta pentru un weekend, dupa ce-ai vazut canale, mori, lalele si le marché aux fromages de la Alkmaar, faci o halta-n Belgia pentru un waterzoi de pui(sau peste), o berica “trapista” si-apoi, back to France… :-)

  3. Odata,un meteorolog fiind intrebat de cineva cat la suta din previziunile lui meteo s-au adeverit a recunoscut nonsalant ca “aproximativ 40%” ! Replica a fost :’Bine, bine, si-atunci de ce nu “prevezi invers” ca ai avea un procent de 60 % ?”

    • @Hi Mircea! :-) Evident, meteorologia e cea mai “inexacta” stiintza… :-) În general, previziunile de vreme “rea” se adeveresc mai des decât cele despre cea buna, însorita… :-) Dovada concreta: ieri a fost înorat, a plouat între 16-18h si azi sunt 16°C, dupa 31°C! :D Dar seara a fost super-placuta si s-a derulat în juru’ piscinei, erau cam 25°C, temperatura ideala… :-)

Comentariile nu sunt permise.