Poemele si melodiile serii…:-)

N.B. Garou forever… :-)

Balada absentzei… – George Ţărnea

Prea departe trupul tău,
Prea aproape disperarea
Că nu pot vorbi cu marea,
Să-nţelegi cât mi-e de rău…

Prin absenţa ta din gând,
Drumu-‘ntorcerii spre locul
Unde m-am luat cu jocul
Şi ne-am contopit plângând.

Prea aproape starea mea,
Prea departe amintirea
Petrecută cu privirea,
Până a căzut o stea…

Şi te-am pus în locul ei,
Să veghezi, de la distanţă,
Visul fără de substanţă,
Ca o ploaie de scântei…

De la care nu ai cum
Să aştepţi o mângâiere -
Mari iluzii efemere
Şi-un mărunt ecou postum.
– – -
“Mais quand je manque de toi
Je manque de tout…”

===¤¤¤===
Iubita mea – Ion Paun Pincio

Ce dulce e scânteia ce mi-ai aprins în piept!
Cum inima-mi tresare spre tine când mă-ndrept!
Iubita mea, stea blândă, pierdută-n depărtări,
Tu mă abaţi din calea pustiilor cărări…
De-o rază de la tine mă simt iar mângâiat
Şi umbrele durerii slăbesc, se sting treptat.

A jale-mi cată ochii pe tristele câmpii,
Aştept mereu, iubito, din neguri ca să-mi vii,
Să rătăcim alături… Din lumea lor să ies
Înduioşat în suflet, că tu m-ai înţeles…
Iar farmecul iubirii la plânsetul de vânt
Părea-va o poveste ce frunzele o cânt…

Iubita mea, stea blândă, pierdută-n depărtări,
Tu mă abaţi din calea pustiilor cărări…
Duios gândind la tine, rămân pierdut în loc,
Înmărmurind la gândul nespusului noroc…
Şi geana-mi rourează o lacrimă de dor:
Un sol, o întrupare a sfântului amor!
– – -
“Tant de fois j’ai été
Jusqu’au bout de mes rêves
Que je continuerai
Jusqu’à ce que j’en crève…”

===¤¤¤===
Celei așteptate… – Mihail Săulescu

Tu ce ma faci sa cânt si sa visez acuma,
Eu vad ca esti departe, si poate n-ai sa vii…
Si cine esti, eu nu stiu, cum cine sunt, nu stii;
Dar simt ca esti frumoasa, ca ochi verzi tu ai,
Ca porti ceva în tine din rozele de Mai,
Tu, care esti departe – si poate n-ai sa vii…

… Si cine stie? Poate e visul meu de vina,
Caci el îti dete viata, si doar în el traiesti,
Tu, care azi nu esti -
Si poate niciodata aievea n-ai sa fii…

Dar eu visez – si visul aripile-si întinde,
Dar eu visez – si visul din nou mai mult s-aprinde,
– Chiar daca vei ramâne un dor neîmplinit,
Tu, care nu esti astazi, si poate n’ai sa fii
Ori esti, – dar prea departe, si pururi n-ai sa vii…
– – -
“Belle…
C’est un mot qu’on dirait inventé pour elle
Quand elle danse et qu’elle met son corps à jour, tel
Un oiseau qui étend ses ailes pour s’envoler
Alors je sens l’enfer s’ouvrir sous mes pieds…”

2 thoughts on “Poemele si melodiile serii…:-)

Comentariile nu sunt permise.