Valea si platoul viticol Geria, Lanzarote…

sunt situate în sud-estul “muntilor de foc”, acoperite cu un strat gros de cenusa, dupa ultima eruptie din sec-18. Impresionant de constatat ce-au putut face si realiza oamenii acestor locuri, prin munca îndârjita titanica, determinare si rabdare, ca islandezii sub Cercul Polar cu geotermia… RESPECT! Geria e o regiune agricola si viticola prospera, un exemplu demn de urmat! Vita de vie originara din Europa se culege prin august, se produc vinuri albe, rosii si rosé; pentru francezi si spanioli, doar cel alb e “potabil”(sic!), pe când teutonii, englezii si scandinavii le apreciaza pe toate 3! :-) El Grifo e cel mai popular vin, l-am cumparat la “bodega-El grifo”, ale carei pivnite dateaza din sec-18! Confirm ca cel alb, sec si demi-dulce, între 7-10 euros/sticla, se “lasa” degustat rece, la aperitiv sau cu peste&mariscos(seafood)… salud! cheers! :-)
- – -
IMG_1915

IMG_1916

IMG_1917

IMG_1918

IMG_1920

IMG_2108

6 thoughts on “Valea si platoul viticol Geria, Lanzarote…

  1. Si eu am ramas muta de uimire la vederea taramului viticol din Lanzarote. Cum au gandit, realizat si exploatat ei solul acela sterp… e o minune! Uite ca, daca vrei, poti. Am vrut si eu sa scriu ceva despre asta, dar a venit boala peste mine, si am renuntat. :)

    • Impresionant… am trecut chiar de doua ori pe-acolo! O sa scrii alta data, când si daca vei avea timp si “chemare”… :-) I loved Lanzarote more than Ténérifé!

  2. Ca peste tot unde vrei, poti. Cu conditia sa nu te lacomesti la castigul imediat. Mai ziceam, cred ca tot la voi, de mica plantatie de vita-de-vie de la Avignon … in piatra seaca.
    Insa apropos de vinuri, am baut acuma de Craciun un vin superb, rosu, Cabernet Sauvignon de Dealu Mare. Comparativ cu ce am baut si prin RO, dar si prin alte tari, e un vin (fara sulfiti) care depaseste de departe vinuri de renume. Dar ca peste tot, reclama e sufletul comertului, iar acolo unde nu e …. bate vantul.
    Eu sunt nascut la Dragasani, regiune cunoscuta pentru vinurile albe si nu numai. Pe timpuri, astazi, doar Casa Isarescu mai scoate ceva bun, nu toate, dar are si alb si rosu bune bune. Mai peste Olt era podgoria Samburesti, vinuri rosii de exceptie. Chiar de exceptie. Naturale 100%. Nu stiu ce mai e acuma acolo …. Domage !

    • Mr Bob, privind acele “terase” de vie, ma gândeam la munca si la rabdarea autohtonilor… vinurile de Dragasani sunt celebre de zeci de ani, so you must be proud to be born there… :-) Mi-amintesc de Sâmburesti si de Dealu Mare, aussi! :-) Ca si la noi: exista vinuri de Cahors sau de Gaillac mai mult decât “echivalente” ale unor “Bordouri”(sic!), ai dreptate despre reclama si-asa cum spui: dommage, indeed!

  3. Potabili sic :) Be careful as this word made me think about a song of Mikis Theodorakis
    “Se potissa rodostamo” I gave you rose water to drink, yes in Greek you have a verb which means “to give to drink” and then it is followed by ” me potisses pharmaki” you gave me poison to drink :)

    • :-) Michèle, I don’t speak, read or understand Greek, all I can say is that the white “el grifo” was really drinkable… :-) Ah, some of those grapevines were “imported” from Greece and I tasted a delicious “muscat”(of Samos) made on the very spot… :-)

Comments are closed.