duo poetic nocturn: Paler & Pablo…

0bb1e2e8
- – -
068
- – -
7818377-femme-de-marcher-sur-la-plage-au-coucher-du-soleil
øøø===øøø
Pasul absent … – Octavian Paler

Doar un pas ne desparte.
Nu stiu daca pasul absent
e al meu sau al tau.
Tu stai pe un mal al lui,
eu pe altul
si între noi curge noaptea.
Ca sa ajungem atât de aproape,
ca sa ramânem atât de departe
- doar un pas ne desparte…
si între noi curge noaptea continuu
prin pasul absent.
- – -
Florin Bogardo- izvorul noptii…

øøø===øøø
Poemul XIII – Pablo Neruda

Am fost plecat să-ţi conturez
graniţele trupului cu atingeri de foc.
Gura mea te-a cuprins de-a curmezişul:
un păianjen încercând să se ascundă.
În tine, în spatele tău, timid, cuprins de sete.

Poveşti de spus pe malul înserării,
ţie, tristă şi suavă femeie, să nu mai fii atât de abatută.
O lebădă, un copac, ceva departe şi plin de fericire,
anotimpul strugurilor, desăvârşitul şi fertilul anotimp.
Eu sunt cel care te-a iubit în refugiu.
Singurătatea s-a încrucişat cu vise şi tăcere,
atârnând între mare şi tristeţe.
Tăcută, în delir, între doi gondolieri în repaus.
Între buze şi glas ceva piere,
ceva cu aripi de pasăre, ceva de chin şi uitare,
la fel ca năvodul ce nu poate ţine apa.

Iubita mea, doar câteva picături mai tremură.
Chiar şi-aşa, ceva cântă în aceste cuvinte curgânde.
Ceva cântă, ceva urcă spre gura mea hămesită.
O, să te pot încununa cu toate cuvintele de fericire…
Cântă, arzi, dispari, ca o clopotniţă în mâinile unui nebun.
Trista mea gingăşie, ce va urma, brusc, dincolo de tine?…
Când am atins cea mai grozavă şi rece culme,
inima mea s-a închis ca o floare de noapte…
- – -
Raquel del Rosario y Diego Martin – El Sueño de Morfeo

7 thoughts on “duo poetic nocturn: Paler & Pablo…

  1. Five stars, Melanie pentru duet! *****
    Fără vreun sentiment profund patriotic/naționalist, îl găsesc pe Paler mai aproape de sufletul meu! N-aș putea să explic dar cred că nici nu este cazul!
    Dar evident că și Neruda este printre favoriții mei! No doubt!:))
    Frumoasă piesa lui Bogardo deși eu tot timpul îl „asimilez” cu:…„să nu uităm nicicând, să iubim trandafirii”!:) Pffff, ce nostalgică sunt! :P
    De ultima piesă, habar n-aveam! Dar e frumoasă!!

  2. I know Pablo but not Paler :)
    It’s quite strange to read him in Romanian not in Spanish :)
    I think of the Corsican song which is a tribute to him, you know the one sung by Ferrat in French !
    I love the music of the first poem !

    • Michèle, Paler is a great Romanian author… Florin Bogardo has been a very popular, talented Romanian singer and composer.

      As for Pablo, he’s a genius! :-) I do know Ferrat’s song, it was here some time ago… :-)

  3. Foarte frumoase alegerile dumneavoastra, atat poeziile cat si muzica. Paler si Pablo dua genii ale caror srieri le iubesc mult de tot.
    O zi minunata va doresc si multe binecuvantari! cu mult drag! :)

    • Multumesc, Miss Stefi! :-) Ma bucur ca alegerile mele poetice ti-au placut… Have a great day, too! Cu drag back… :-)

Comments are closed.