Lac de Sesquières – Toulouse, Haute-Garonne

This slideshow requires JavaScript.


motto:”Ô temps! suspends ton vol, et vous, heures propices!
Suspendez votre cours:
Laissez-nous savourer les rapides délices
Des plus beaux de nos jours!(Le Lac – Alphonse de Lamartine)

Lacul – Octavian Goga

La geamul meu de lângă lac
Se bate apa-n scânduri,
La geamul meu de lângă lac
Se fac încet şi se desfac
În mine-atâtea gânduri…

Pe rând vin undele de mor
Şi-n murmur se destramă,
Pe rând vin undele de mor
Şi parc-aleg din gura lor
Pe nume cum mă cheamă…

Eu m-am gândit de-atâtea ori
Şi mintea mea se-ntreabă,
Eu m-am gândit de-atâtea ori:
Ce tainici, nepătrunşi fiori
De-ntinsul lac mă leagă?…

Pesemne, tu, care te-ai dus,
I-ai rătăcit pe maluri,
Pesemne, tu, care te-ai dus,
Într-un târziu şi trist apus,
Te-ai oglindit în valuri…

De-atunci îl zbuciumă mustrări
Şi-n noapte plânge lacul,
De-atunci îl zbuciumă mustrări
Şi simte-aceleaşi frământări
Ca dorul meu, săracul…

7 thoughts on “Lac de Sesquières – Toulouse, Haute-Garonne

  1. Foarte frumoas imaginile dintr-un loc unde te poti relaxa atat de bine in week-end sau in vacanta! Cred ca este un loc linistit! Imi place de asemenea si poezia lui Octavian Goga.
    O noapte linistita va doresc, doamna Melanie! cu mult drag! :)

    • da, însa era închis, nu-i înca sezonu’, asa ca n-am zarit nici pescaru’, nici “sirena”!… :-)

  2. Tot un ..lac!
    Lacul codrilor albastru
    Nuferi galbeni îl încarcă,
    Tresărind în cercuri albe
    El cutremură o barcă.

    Si eu trec de-a lung de maluri,
    Parc-ascult şi parc-aştept
    Ea din trestii sã răsară
    Si sã-mi cadă lin pe piept;

    Sã sărim în luntrea mică,
    Ingânaţi de glas de ape,
    Si sã scap din mână cârma
    Si lopeţile sã-mi scape;

    Sã plutim cuprinşi de farmec
    Sub lumina blândei lune –
    Vântu-n trestii lin foşnească,
    Undoioasa apă sune!

    Dar nu vine… Singuratic
    In zadar suspin şi sufăr
    Lângă lacul cel albastru
    Incărcat cu flori de nufăr.
    M.Eminescu

  3. I will watch the slideshow on my computer but I do imagine the place is nice :)
    Lamartine’s poem was written for ” le lac du Bourget “lose to my home :)
    After a cloudy sunday we’ve got a surprise this morning, snow has been falling during the night and it still goes on :)
    Spring is coming my friends :)

    • Hi Michèle! :-) You’re right: I forgot to add Lamartine’s poem was dedicated to the lac du Bourget close to your house… You’ve just done it, merci! :-)

Comentariile nu sunt permise.