Din Lumea de Apoi

 
by Dan Pohic
 
nota: versurile manelelor din text apartin marelui artist contempotan Gutza si sint transcrise de balauru din clipurile de la Youtube.
 
———————————
Era in viitorul indepartat. Murise Gutza regele manelelor. La o nunta, Viscolul se imbatase rau si s-a incapatinat “sa-i impinga” 1500 de euroi, in bancnote de 50, in gura. Bineinteles, Gutza s-a sufocat si a murit.
Doliu national, trei zile in sir. O mare de lacrimi pe asfalturile Bucurestiului. Cavoul cu 30 de camere a fost mobilat cu mobila frantuzeasca din secolul 16 si cu plasme in fiecare camera. Baruri cu coniac scump si bere Ursus si bineinteles bijuteriile preferate ale regelui. ( dar nu s-au putut abtine, cineva le-a masluit, le-a copiat, le-a facut din aluminiu si le-a aurit cu pricepere. Oricum sub pamint nu mai valoreaza nimic si nu se coclesc nici asa) De ce toate astea? Daca cumva Gutza se trezeste noaptea, sa se dichiseasca bine si sa bea un coniac bun in timp ce se uita la MTV ( Manele T V) . A fost o inmormintare ca-n povesti.
21 de grame. Atita cintareste sufletul omului. Dupa ce sufletul lui a iesit printre bancnotele de 50 de euro, a trecut prin vestitul tunel luminos si a ajuns la ceruri. Acolo l-a asteptat o ceatura ciudata la infatisare:
-Oooooo…bine ai sosit valorosule.
-Salut palidule. Ia asculta aici:
by Gutza:
Si cand mor am valoare
La sicriu fac buzunare
Sa vada dusmanii bine
Ca-mi iau banii dupa mine
De-ar fi cum gandesc dusmanii
M-ar dezgropa sa-mi ia banii
Daca prind unu ca sapa
Il trag dupa mine-n groapa
Palidul i-a explicat ca nu si cind moare dar ca a murit deja si cu toate ca nu a pacatuit asa mult in timpul vietii, ca a facut fericiti milioane de oameni, se face ca a ajuns la portile Iadului. Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu…..a tipat Gutza si a vrut sa fuga inapoi, fugea de rupea norii dar statea pe loc. Palidul l-a mingiiat pe breton si i-a explicat ca Iadul nu e asa de infricosator cum se povesteste. Ce, el arata ca un diavol? Un pic palid dar totusi uman, nu? Nici macar coarne n-are.
-Daaaaaa??? Smechere, sa vezi ca ai dreptate. Dar acum, unde mergem?
-Te grabesti barosane? Aici trebuie sa uiti de timp. E din plin, chiar mult prea mult.
-Dar totusi, de ce am ajuns in Iad, spune-mi, desteptule, pe bune ai o mutra de Einstein fara chica si mustata.
-Pai sa vezi, totul a fost bine cu tine, pina cind s-a instaurat in Romania dictatura bisnitara si tu ai ajuns ministrul Culturii.
-Daaaaa…imi aduc aminte, Viscolul a rasturnat guvernul lui Vadim si s-a pus presedinte. Eu, am declarat manelele singura muzica legala si Manele TV singurul post de televiziune. Dar ce a fost rau in asta, palidule? Sa vezi ce gagici, ce buci, ce bulane….
-Exista o unica regula in lumea de apoi. Muzica e divina si satanica. Nimeni nu are dreptul s-o bage pe git altuia. Sa deranjeze cu ea. Muzica cea mai buna e aia care-ti place insa ascult-o in liniste, nu deranja si pe altii cu gusturile tale. Nu da muzica la maxim cind esti la volanul Lamborghiniului tau. Nu da difuzoarele la maxim cind ceilalti din bloc dorm. Respecta gusturile altora si nu-i insulta. Nu ai respectat regulile astea? Ai primit un pasaport pentru Iad. Acum intelegi?
-Palidule, stai un pic. Vrei sa spui ca asta nu-ti place? Auzi un pic:
by Gutza:
Sunt frumos, ce fata am de gigolo
Mor femeile de mine ce mijto
Nici una din sat mie nu mi-a scapat
Si-acum sigur unu iar ma reclamatBate-n noapte cineva
Cu paru la usa mea
Daca e politia
Ce ma fac ca iar ma iaBun la fapte, bun la munca, bun la pat
Cum la mine-n sat nu e nici un barbat
Toate fug de-acasa cum le-am invatat
Aoleu ce mai scandal am provocatBate-n noapte cineva
Cu paru la usa mea
Daca e politia
Ce ma fac ca iar ma ia
-Toata lumea ma adora pentru capodopera asta. Iti dai seama palidule, 100, 200, 300, de euro 1000 de euro doar ca sa le pronunt numele, sa le dedic doua vorbe. Eram un zeu.
-Calmeaza-te tigane, zei erau numai in Olimp.
-Ce??????? si tu esti rasist?????????? Nici tie nu-ti plac minoritatile??????
-Gutza draga, nici macar Iadul nu e perfect. Ce ziceam? A….tu nu intelegi o chestie, anume ca tu erai un pungas care ar fi trebuit sa infunzi puscaria si sa n-o mai desfunzi niciodata iar aia care te-au imbogatit erau tot o ceata de pungasi neprinsi si periculosi de care politiei ii era frica de moarte. Iar toate versurile tale infecte si fara absolut nicio valoare artistica, le-ai cacat ca sa divinizezi lumea interlopa. Din cauza asta rasturnarea bisnitara a reusit. In timp ati timpit populatia, le-ati anulat inteligenta si picul de creativitate mioritica care ramasese dupa revolutia din 89.
-Poti sa zici ce vrei smechere, vad ca le vorbesti bine, esti destept, insa eu nu inteleg.
-Nici o problema. Te invatam sa intelegi, Skaraotzky iti acorda o atentie speciala.
Surpriza mare. L-au dus pe Gutza intr-o incapere identica cu cavoul in care era ingropat cadavrul lui. Dar el nu stia de asta ca a murit intii si dupa aia i-au aranjat locul de veci. N-a apucat sa-l vada.
-Ehe, ce misto palidule, 30 de camere. Ui, ui, ui….dar astea sint bijuteriile mele….costumele mele….ai dont biliv it….
-Tigane, dar tu nu stii engleza….sa fie vreun bug ceva in program?
-Mazafaca, a trebuit sa invat engleza, un ministru al Culturii trebuie sa bungheasca limbi internationale. Tu comprend? Capito? Evanta yazevel?
-Bine, bine, hai sa bem un coniac inainte.
-De care vrei, Cur voazior, Bis cu it sau Mar tael?
-Yazevel, tavi Remy Martain.
-Imi pare rau, n-am adus remiul cu mine, doar tablele.
-Nu boule, da-mi si mie sa beau coniac.
Dupa ce si-au terminat paharele si au mai discutat despre ce limbi straine a mai invatat Gutza, l-a luat palidul intr-o camera care parea a fi un studio de inregistrare cu niste difuzoare imense.
-Smechere, pedeapsa ta, la inceput, e sa asculti in permanenta muzica de Mircea Romcescu pe versurile comunitatii Agonia.
-Doar atit? Nu bai in butoaie cu cacat incins? Nu excursii prin flacarile iadului? Auditii de muzica? Pai aici e Raiul nu iadul. Am o rugaminte, vreau si doua bucati care sa danseze dansul burtii pe muzica de Mircea Romcescu.
-Barosane, esti cam pretentios. N-avem decit extraterestre convertite la islam.
-Sint bune si alea, yalla, adu doua trei.
Au aparut dansatoarele:
Veronika, specializata in dansul neuronului:
si Stiuka, specializata in vals:
Gutza a incetat subit sa mai zimbeasca si a inceput sa suspecteze evenimentele viitoare. Mai ales ca a fost pus intr-un scaun masiv si legat cu curele de el.
Palidul a prezentat auditia:
“Draga Gutza, Gutza si Gutza,
Piesa se intituleaza Patul lui Procust
muzica Mircea Romcescu
versuri Aida Hancer” ( copyright poezie.ro)
O chitara psihedelica incepe sa boceasca ca o vocaliza a Irinei Loghin. Viori suferinde se aud pe fundal si tobele in ritm de hora se aud quadrofonic.
Intra solista vocala Marga Fierastrau, se zbuciuma ca Bjork intr-un atac de astma si cu o voce pitigaiata si patrunzatoare cinta la un volum asurzitor:
azi noapte
conturul ideii mele de mamă de tată
conturul ideii mele s-a pierdut
în universul blurat
de prezenţa ta şi-a cuvintelor
mi-ai spui că cine ştie
ai putea veni
la un examen cu mine
am putea să ne scriem autografe
reciproc
dar pământean
ţi-am răspuns
nichita
tu ai murit cu 3 ani înainte ca eu sa mă nasc!
Gutza a inceput sa tipe Aaaaaaaaaaaaa…aaaaaaaaaaaaaaaa…luati vampirul asta de pe mine. Hu da fac iz nichitaaaaaaa…..Nu mai vreauuuuuuu……
Lacrimi de durere intelectuala ii curgeau pe obraz. L-au calmat Veronika si Stiuka care i-au adus un pahar cu apa in ritm de vals.
Palidul, in transa de la executia artistica desavirsita se duse la Marga, ii ceru poseta, o lua, o desfacu, se caca in ea si pe urma i-o lipi pe frunte.
-Palidule, ce te-a apucat, de ce ai facut asta?
-Asa se dau 1000 de euro in Iad. I-as fi dat 1500 dar nu mi-a strigat numele.
Au trecut milioane de ani si Gutza a ascultat aceeasi melodie de un infinit de ori. Daca ar fi putut sa mai moara o data dupa moarte ar fi facut-o cu bucurie. La ultima auditie, Marga s-a inecat cu saliva si a tusit. Gutza s-a sculat. Era doar un vis. A doua zi a inceput sa conceapa versulile la un nou mare hit, gindindu-se la Marga vampira:
by Gutza:
A fost candva un vis frumos
Sa te mai vad nu are rost
Voi suferi si-am sa regret
Dar n-am puterea sa te iert
Si am incalecat pe o manea si v-am spus povestea asa. Sper ca ati inteles si singuri ca nici dracu nu va scapa de manele. A venit timpul sa incepeti sa le iubiti.
Ia uite ce opera de arta:

2 thoughts on “Din Lumea de Apoi

Comments are closed.