Vreti sa va prelungiti tineretea si viata? E posibil daca…

… dupa 45-50 ani respectati câteva reguli de viata simple, ca un cuplu de olandezi de 75+76 ani, întâlnit recent în Pirinei: ambii pareau cu cel putin 10-12 ani mai tineri! Secretele lor? Destul de banale si usor de urmat, de respectat… Am scris despre „tinerete fara batrânete”(sic!), revin pentru ca cei 2 olandezi(zburdalnici, nu zburatori!:-) ) mi-au reconfirmat ca a ramâne „tânar”, în forma – la orice vârsta – depinde de noi-însine în primul rând, de-a (ne) alege o igiena de viata si-o stare de spirit pozitiva, optimista. Simpaticii flamanzi mi-au precizat câteva dintre regulile lor pe care le urmeaza à la lettre de peste 30 ani, recunoscând „mucalit” c-au „pufait” si testat câteva „rulouri de cânepa”(LOL!) în prima tineretze, când erau „wild and crazy”, because:”you know, Mélanie, who doesn’t in the Netherlands?… we’re genuine Dutch!”😀 – „Yeah, guys, of course, while smokin’ that piece of crap – I’m polite!😀 – you must have been the flying Dutch couple!”😀 Au râs, adaugând ca gustasera si „gitanes” pe vremuri, very long time ago, but we did quit smoking for good!:-)

So, voilà, simplu ca „bonjour!”(goede middag!) si-n ordinea-mi „dezordonata”::-)

– purtati ochelari de soare cu lentile ce filtreaza UV-urile, reduc ridurile din jurul ochilor, cearcanele si problemele oculare…

– vizitati-va dentistu’ cel putin un detartraj/an, caci spalatul dintilor de 2-3 ori/zi nu-i suficient, iar gingiile risca sa se fragilizeze; dupa 45-50 ani, exista riscuri de paradontoza ce provoaca „deplasarea” dintilor de jos! Da, vârsta se poate „citi” si pe dantura!😀

– mâncati „colorat” ca japonezii…:-) Insula Okinawa(sudul Japoniei) detine recordul mondial al centenarilor, explicatia gerontologilor fiind: autohtonii amesteca zilnic în farfuriile lor legume si fructe de culori diferite, verzi, rosii, galbene, portocalii, etc, toate bine-coapte, iar pigmentii confirma prezenta anti-oxidantilor ce-i protejeaza împotriva efectelor vârstei. Deci o farfurie colorata cu: felii de portocala, mandarina sau gref si kiwi iarna, una cu piersici, caise, capsuni, smeura vara; rosiile bine coapte contin un excelent anti-oxidant, deci nici-o grasime! Ceva nostim: creierul e cel mai gras organ al nostru(really?!), dupa tesutul adipos!😀 Se stie ca pentru a functiona normal si la max, creierul are nevoie de grasimi, mai ales de omega-3 ce se gaseste în: peste(somon, macrou, sardina) si-n uleiurile de rapitza, de nuci si de soia. Deci astea-s grasimi „sanatoase”!😀 Si-apoi, femeile rotunjoare la fatza au adesea riduri mai putine decât cele „zlabe si uscate”…:-)

– love and make love! check-out and practice „your” kamasutra!:-) Cât de des posibil, îmbinati placutu’ cu utilu’, amoru’ e sanatos si „întineritor”…:-) E medical demonstrat de mult: a face amor trezeste si declanseaza secretia de andorfine(hormonii placerii) si-n plus, activitatea sexuala periodica e excelenta pentru inima, un adevarat „scut” anti-infarct!:-)

– înconjurati-va de oameni interesanti, cu care aveti afinitati, subiecte si preferinte comune, luati un prânz, o cina împreuna, acas’ sau la un resto… Momentele petrecute cu ei sunt ca razele soarelui de iunie: ne încalzesc sufletul…:-) Ramâneti în contact, mai ales c-avem atâtea mijloacele de comunicatie ce nu existau acum 20 ani.

– practicati un sport, ciclism amator, ca olandezii(cei mentionati aveau si bicicletele cu ei!) si francezii, fara sa aspirati la „Tour de France”!:-) – sau mersu’ pe jos, 45’/zi! Yoga is O.K. too, mai ales postura „munte”(Pirinei?!), bustu’ drept si bratele deasupra capului, excelenta pentru a-si pastra coloana dreapta si privirea fixata spre… viitor!:-)

– fiti optimisti si pozitivi, cu planuri, proiecte si activitati stimulante; se stie din antichitate ca optimistii îsi prelungesc viata, iar gândirea pozitiva si relativizarea ne linistesc organismul si psihicul, pe când ideile negative ce-si au originea în anxietate, ura, ranchiuna, invidie, gelozie, razbunare, etc, stresseaza grav, stressul cronic poate deveni patologic, provoca cresterea tensiunii, dereglarea metabolismului, în final bolile sufletului te îmbatrânesc!

– 6-7h de somn/noapte, expunerea la lumina, dis de dimineata, la micu’-dejun, o cafea/zi e de-ajuns, te poti „consola” cu „decafeinata”…😀 apoi jogging sau mers pe jos rapid, circa o ora, un dus caldut, terminat cu unu’ rece si uite-asa începi ziua cu dreptu’, cu placerea de-a te simti în plina-forma…:-)
– – –
Am „rumegat” regulile de mai sus, le respect si le aplic de ani cam pe toate, cu câteva exceptii: prefer somonu’, dorm mai putin si nu practic yoga, dar am în anturajul meu apropiat 2 persoane extrem de disciplinate care-s yoga-fans de peste 30 ani, practica saptamânal câte-o ora de n-au nevoie de-alta gimnastica sau… doctori de oase, reumatologi, etc!😀

Concluzia: avem libertatea, sansa de-a alege, de-a decide si de-a opta pentru o viata sanatoasa, la orice vârsta.:-)

19 thoughts on “Vreti sa va prelungiti tineretea si viata? E posibil daca…

  1. Hehw…e minunT ca te poti tine se ele!!!am sa inerc si eu. Ps: mel este una din mel mele pref si a lui tati. Xoxo

    • @Blondie, deci gând la gând cu bucurie pe drum de-amiaza acilisea si de dimineatza la tine…:-) OMG, NO, I don’t wanna live forever, it would be sooo borin’!😀 xoxoxo.

  2. Melanie,
    Pot să mă laud un picuț?? după ce te-am citit, pot să declar cu mâna pe inimă că o duc bine!
    Dacă insist, aș putea adăuga și un „f„, mai mărunțel, dar tot e bine, așa-i?
    Oricum, de mâine, ca să nu pierd nimic din tot ce se poate, scriu lista de mână și o agăț cât mai aproape de dormitor!
    Să fii iubită!

    • :-) Gina… chiar te rog sa te „lauzi”…:-) Si poate-ti transferi super-blogul la WP, ca sa înlesnesti postarile cititorilor…😉 sa fii iubita, too, la propriu si la figurat…😉:-)

Comentariile sunt închise.